דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו קשר מטורף וכיצד הוא מתנהל? 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 2616 פעמים ]

מהו קשר מטורף וכיצד הוא מתנהל? 

 

 

ללא חוקים

 

קשר מטורף או אהבה משוגעת הוא קשר ללא חוקים, כמו במערב הפרוע. העיקרון המנחה של היחסים הוא "אין חוקים. לכל אחד מותר לשלוף את האקדח בכל רגע שמתאים לו".

 

התוצאה היא שמערכת היחסים מטלטלת מצד אחד כמו ספינה טרופה. רגע אחד הכל מצוין ורגע לאחר מכן הגיהנום הוא כאן. כשאין חוקים בקשר לא ניתן לצפות לאן הוא יוביל ומה יקרה בו אף פעם. 

 

 

 

הכל מותר

 

קשר מטורף דומה למציאות בלתי חוקית. בעולם שבו הכל מותר - יש פשע, אלימות, אנרכיה, ניבולי פה, מכות, פגיעות, דרמות ומאבקים משוגעים שיכולים להגיע לקיצוניות מפחידה.

 

בדרך כלל, אנשים שיש להם קשרים מטורפים הם אנשים שבאים מבתים משוגעים. בתים שבה התקשורת בבתי או בין ההורים הייתה חסרת גבולות, פוצעת, כוחנית, אלימה ומשוגעת. אנשים כאלה ממשיכים את הקו המשפחתי שלהם ויוצרים לעצמם מערכות יחסים המבוססות על אותה תפיסה של הכל מותר.    

 

 

 

אין גבולות

 

קשר מטורף דומה לתאונת דרכים מתמשכת או לאנרכיה על הכביש. זו סידרה אינסופית של תאונות דרכים ללא גבול או סוף. הדרך היחידה להביא יחסים כאלה לסופם הוא עוד לנתק את הקשר או לעלות על דרך חדשה, דרך ארץ.

 

ללא הצבת גבולות שפויים - קשר מטורף לעולם לא יצליח לתפקד, להיות ממוקד, להביא תוצאות טובות ובעיקר - לגרום לבני הזוג להרגיש טוב בעצמם ולהינות אחד מהשני.

 

 

 

דרך ארץ

 

דרך ארץ קודמת לכל. אחת הסיבות שקשר מטורף הוא אכן מטורף היא משום שבני הזוג מאמינים שזה מוצדק לעיתים לנהוג בצורה מטורפת או אלימה. עבורם - דרך ארץ והתנהגות נאותה אינם קודמים לכל, אינם קודמים לתחושת הצדק שלהם, אינם קודמים לתחושת הכאב או לצרכים המיידיים.

 

לכן, הם סוטים פעם אחרי פעם מהתנהגות נורמלית ונעימה, אומרים בדיוק מה שיוצא להם מהבטן, מתבטאים ללא חשבון ושבים כל פעם מחדש לאזור המערב הפרוע שכה מוכר להם.

 

 

וטיפ לסיום: הדרך היחידה להפוך קשר מטורף לקשר נורמלי ושפוי היא ללהאמין שדרך ארץ קודמת לכל והיא לעיתים תבוא על חשבון תחושת הצדק הטבעי, על חשבון תחושת הערך העצמי או על חשבון תחושת העלבון האישי.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב